GREAT BARRIER REEF, AUSTRALIË 10.12.08-16.12.08 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Malou - WaarBenJij.nu GREAT BARRIER REEF, AUSTRALIË 10.12.08-16.12.08 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Malou - WaarBenJij.nu

GREAT BARRIER REEF, AUSTRALIË 10.12.08-16.12.08

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Malou

24 December 2008 | Australië, Sydney

We kwamen woensdagavond laat aan en konden voor 160 dollar in het Ocean International Hotel terecht, direct aan zee en een kamer aan het zwembad. Hè, moet dat nou, dachten we, naja, vooruit dan maar. We maken het wel weer goed met een paar nachten in een krakkemikkig Backpackers hostelletje slapen. We hebben uiteraard heel lekker gegeten en geslapen, de volgende dag in ons privé-zwembadje gelegen (want de zee bleek wild en grijs!) en aan het eind van de dag hebben we de auto opgehaald (we kregen een ‘free upgrade’ ipv een Suziki Swift een Audi TT, geintje, maar we kregen wel een grotere want de kleintjes waren op).
Die donderdagavond zijn we naar Airlie Beach gegaan, the place to be van het Great Barrier Reef. We zijn daar tot en met maandag gebleven. Hebben de eerste twee en de laatste nacht in de Bush Village lodges geslapen (gerund door een famillietje, echt gezellig) en zaterdag en zondag zijn we op Long Island gebleven, waar we romantisch overnacht hebben in ons huisje direct op/aan/ in het strand/ de zee. Hangmatje voor de deur en ons weekendje kon niet meer stuk. Dit keer heeft Benjamin met zijn oplettendheid skippy’s gespot. Heel Long Island zat er vol mee!! Het zijn Wallibi’s (geen idee hoe je het schrijft). Ze zijn een tikkeltje kleiner dan de kangaroes. Benjamin, de no.1 dierenvriend, heeft een uur lang mango’s voor ze geplukt en naar ze toe gegooid. Eerst renden ze weg. Ze dachten vast; wat moet die lange van ons!? Maar toen ze door hadden dat hij hun vriend was (haha..), bleven ze zitten, kwamen er steeds meer bij en kwamen ze steeds dichterbij. Ook het vrouwtje dat een kleintje in d’r zakkie droeg! Ahhh, dat was zo mooi om te zien. Op een gegeven moment kreeg de nieuwsgierige baby van moeders een douw en sindsdien hebben we ‘m/’r niet meer gezien. Het moest blijkbaar gaan slapen ofzo...
Maandag hebben we nog een cruise naar The Whitsunday Islands gemaakt, waar het op één na mooiste strand van de wereld te vinden is (Thailand=nummer één). White Haven beach. Prachtig strand, waar je alleen van een afstandje naar mag kijken. Gelukkig mochten we wel eindelijk de zee in! Benjamin blij, en ik daarmee ook. We hebben vis gezien, maar zo spectaculair vonden we het niet. Het was wel aardig, maar met de Rode Zee in ons achterhoofd, waar ook de koralen heel kleurrijk en divers zijn, was dit toch wel mwah. Naja goed, zo’n dagje op een boot is toch ook wel heel leuk. En de kostuums die we tijdens het snorkelen en zwemmen aanmoesten, maakten de dag compleet. Smurfen, teletubbies, blauwe condoompies, sidderalen, noem het maar op; zo zagen we eruit met onze stingersuits aan (tegen de giftige kwallen). Hahaha... Wat een mooi gezicht was dat zeg. Heb echt dubbel gelegen. Álle mensen hè... Is toch komisch!? Zelfs in dat pak gingen de meeste mensen, jaja en Benjamin dus ook, barbecuen. Die barbecue was overigens heeerlijk en we hadden een tafelvriend. Een soort leguaan van 1,5 meter, maar dan uit de oertijd.

We zijn maandagavond- en nacht plus de dinsdag als een gek naar Brisbane gereden waar aan het einde van de middag ons vliegtuig naar Vanuatu vertrok. Ik vergeet vast nog veel dingen te vertellen, maar dat komt misschien dan nog wel.

X X X X

  • 25 December 2008 - 22:17

    Nadine:

    Hi schat!

    Ik heb je nog gesmst, maar ik weet niet of je het ontvangen hebt!! Vrolijk kerstfeest en alvast een heel gelukkig Nieuwjaar daar aan de andere kant van de wereld:D Geniet er maar lekker van... Ben wel een beetje jaloers als ik dat lekkere weertje zo zie op de foto's!

    Nou ik lees het wel weer hier... Groetjes aan Benjamin!

    Dikke kus

  • 26 December 2008 - 16:46

    Lamme (en Filippa K):

    maliooo en benj!
    HALLO
    DIE FOTO'S!
    NIET TE GELOVEN
    zoo mooi
    echt niet normaal
    i'm so jelles.
    mis jullie heel erg.
    vooral met kerst.
    jaren niet gesproken.
    ps pili heeft nintendo wii gehad MET mario kart MET 2 stuurtjes!!!
    nou al die verhalen in 1 x die moet ik nog even goed doorlezen.
    moet 8 januari afrijden trouwens.
    heb nog maar 4 lessen!!
    nou verder begin in fan te worden van the opposites.
    geintje
    malio die pakken zijn te gaaf. echt alen idd.
    DAG HOOR!!!!!!!!!!!!
    LOVESELS YOUS!!!
    XXXXX
    ps pili gaat nu op vakantie een week.
    dus ik voel me erg alleen zo zonder jou benj en pili.
    snap je ook wel
    potloje

  • 27 December 2008 - 11:40

    Esther B:

    Hey

    Dat ziet er schitterend uit! Zo te zien vermaak jij je prima. Lekker relaxed. Het gaat bij mij kriebelen!

    De eerste week van mijn vakantie zit er op. Gaat veel te snel!
    Nog 1 week en dan weer aan de bak. Hmmpff.
    Maar... ik heb de nieuwe reisgidsen in huis.
    En morgen naar de film Australia, ter voorproefje.

    De kerstdagen zijn inmiddels voorbij, maar 2009 moet nog beginnen.
    Ik wens je een fijne jaarwisseling toe en een goed 2009!
    En in 2009 wil ik al je foto's zien en je verhalen horen, hoor!

    Groet, Esther

  • 28 December 2008 - 18:13

    Josine, Mark & Baby:

    Hé lange smurf& smurfin! (lachen die pakken, staat jullie goed!:) Wat een leventje hebben jullie daar zeg; geniet er maar lekker van samen! De temperatuur is hier constant rond het vriespunt (schijnt dat we deze week kunnen schaatsen, ik niet hoor met mijn steeds dikker wordende toeter;), dus je kunt je voorstellen; WIJ ZIJN JALOERS! Ben zo benieuwd naar al jullie foto's& verhalen! Apart idee dat jullie straks al in 2009 zitten en wij nog niet... Maak er in ieder geval een mooi feest van samen, zal zeker onvergetelijk worden aan de andere kant van de wereld. We hebben jullie wel gemist hoor met Kerst, volgend jaar gewoon weer lekker samen... Met ons gaat het trouwens goed, baby is behoorlijk aan het boksen, niet normaal. Lig er soms gewoon wakker van, maar vind het heerlijk om het te voelen, beweeglijk kleintje. Ik zal proberen een foto van mijn buik te sturen, dan is de shock wat minder groot straks eind januari.. ;) Verder zijn we druk met het huis (vloeren, behangetjes, kleuren, babyspullen etc.), er is nog veel werk aan de winkel en het gaat opeens zo snel... Maar komt allemaal goed! Nou lieverds; geniet, dat is alles wat we kunnen zeggen, want de tijd vliegt voorbij. Heel veel liefs & dikke zoenen van ons en een 'trap(je)/ kick(je)' van onze kleine

  • 01 Januari 2009 - 14:04

    Ife&Peter:

    Hai lieverds
    Wat paradijselijk zeg, de mooie verhalen en de nog mooiere foto's wauw. Prachtig!
    Ik wil zeggen geniet er er maar van maar volgens mij doen jullie niet anders. Ga zo door, dan maar...
    Liefs Ife&Peter

  • 01 Januari 2009 - 14:06

    Ife&Peter:

    Oooh ja
    Een heeel gelukkig, gezond maar zeker ook gezegend 2009 voor jullie!!! Ben benieuwd naar jullie oud&nieuw belevenissen daar.
    kussss

  • 02 Januari 2009 - 12:17

    John:

    Lieve Malou & Benjamin,
    Hier is-tie dan eindelijk: een eerste reactie van mij op al jullie leuke weblog-reisverslagen!! Wederom heerlijk om te lezen Malou. Wat schrijf je toch leuk en beeldend. En dan de voor zichzelf sprekende foto's die jullie erbij hebben geplaatst! Hebben jullie mijn sms-je ontvangen met mijn Nieuwjaarswensen?? Een wel onvergetelijke Oud&Nieuw voor jullie dit jaar!! Heel bijzonder natuurlijk om dan aan de andere kant van de wereld te zijn!! Er is alweer een maand voorbij, wat gaat de tijd toch snel, voor jullie niet hoop ik!!
    Dec. was een zeer drukke maand bij PE, dus niet eerder even de rust gevonden om jullie te schrijven. Nu dus wel. Nou het is i.i.g. volop genieten als ik jullie beiden zo zie en jullie verhalen lees. Wederom een reeks onvergetelijke ervaringen erbij, en ditmaal voor jullie allebei. Ik wens jullie nog een heel goede en fijne tijd samen. Nieuw-Zeeland wordt (of zijn jullie daar inmiddels al?) ook een fantastische ervaring, daar ben ik van overtuigd. Een paar nichtjes van mij zijn er ook geweest en praten daar nu nog over!
    Heel veel liefs en ik denk aan jullie!!!
    JohnXX

  • 11 Januari 2009 - 20:12

    Deedee:

    ohw wat lief en vrolijke zijn jullie in de fotos,
    ''wat moet die lange van ons'' :)))) en wat lekker warm is daar....was jij al brown haha nu kom jij zwart terug:))
    hey wij waren bij de bowling in zeist en wij hebben die man daar gevraagt over de bowling membership..maar dat is alleen voor door de weeks,dus geen korting of nix voor in de weekend,maar ja heeft nix wij maken onze eigen bowling membership toch?oh ja en ik heb een keer van niels gewonen met bowling yuuuuupy(hij was niet blij) :)
    en heeeeele groooote kus en knufs van dj dd en niels voor onze blauwe coondoompies:))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Malou

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 13151

Voorgaande reizen:

02 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: