PORT VILA, VANUATU 16.12.08-21.12.08 - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Malou - WaarBenJij.nu PORT VILA, VANUATU 16.12.08-21.12.08 - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Malou - WaarBenJij.nu

PORT VILA, VANUATU 16.12.08-21.12.08

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Malou

08 Januari 2009 | Vanuatu, Port Vila

We zitten wederom op een paradijselijk eiland. Zucht, wat hebben we het toch slecht...
We kwamen laat aan, hadden nog geen accommodatie, maar hebben dat bij aankomst op het vliegveld(je) geboekt. We werden op z’n “Vanuatu’s”/ traditioneel verwelkomt door een zanggroepje dat een bruidspaar kerkelijk toezong. Net zoals de Ghanezen, zien de Vatu’s/ Vanuatezen/ Vanuezen/ Vanuatiërs (!?) er prachtig, vrolijk gekleed uit.

Heerlijk geslapen en na aan diverse mensen (taxichauffeurs, hoteleigenaar en kofferdragers) gevraagd te hebben wat op Vanuatu the place to be is wat snorkelen betreft, zaten we de volgende dag met onze reet en Pina Collada op Hideaway Island. Een klein eilandje naast Efate Island, waar we naartoe zijn gevlogen en waar de hoofdstad Port Vila is. Met een klein pondje ga je daar naartoe. Er is daar maar één Resort (zo klein is het) en dus hadden we weinig keus wat slaapplek betreft. Nou, dat hebben we geweten. Terwijl het daar heel duur was in vergelijking tot de rest van de stad (50 euro per nacht, dat is niks voor ons als je eens kon zien waar we zaten.. WOUW!), hebben we daar onze beroerdste nacht van de reis en ons leven gehad. We zaten in een windloos hutje met een houten puntdak en een kapotte/ halfwerkende ven. Ik heb daarentegen wel een unieke ervaring opgedaan; ik heb met twee flessen koud water geslapen! ... Met onze hoofden in de klamboe en de armen erin geknoopt, hebben we al zwetend én wakker de nacht doorgebracht. De volgende dag met onze gare koppen (we waren in ieder geval zeer geloofwaardig) bij Sue geklaagd en we kregen een staande ven erbij. Iets beter, maar nog steeds niet uit te houden en gelukkig werden we die dag daarna in een andere kamer geplaatst waar we goed hebben geslapen! Olé.. De muggen konden hun prikkertjes net zoals in Ghana niet bij zich houden en hebben bulten achter gelaten waar je U tegen zegt.

Oké, nu het beste van het verhaal; het snorkelen was grandioos! Wat minder was dan weer dat ik Benjamin van ´s ochtends 11.00 tot ´s avonds 18.00 moest missen. Één, hooguit twee keer stak ie z´n hoofd boven het water uit en zwaaide breeduit lachend naar de kust waar ik in de beste strandstoel ooit lag (een soort Barbapappa-vorm, waar je zo heerlijk in opgezogen wordt). We hebben samen een grote rog gespot en ook de giftige steenvis was van de partij.

Het kan wederom niet missen dat ik de helft vergeet te vertellen, maar we hebben die vier/ vijf dagen als koning en koningin gedronken, gegeten en genoten.

Iedereen die dit leest wens ik trouwens een fantastisch 2009 toe en voor de mensen die een berichtje hebben achtergelaten een verre zoen (we zitten inmiddels alweer ruim twee weken in Nieuw Zeeland waar ik over een aantal dagen over ga schrijven)!




  • 09 Januari 2009 - 15:29

    Robbemansje:

    Hey Malou en Benjamin! Fack yeah, echt geweldige verhalen, maar kan ook niet anders, aan de andere kant van the World! Ik zou zeggen, enjoy NZ net als de andere landen en geniet dubbel van de zon, want hier is het echt facking Stacy-weer! ;)

    Cheers from the Dutch-siddereal.

  • 11 Januari 2009 - 23:01

    Linnie:

    Oooh lieverd wat klinkt dat allemaal heerlijk!!!! Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Ik wil ook! Ik ben net terug uit lanzarote! jaja had een dansboeking met oud en nieuw op jou favoriete kanarie eilandje dus heb daar 12 dagen heerlijk vertoefd! Gratiiszzz :) Ik ben nu alweer aan het bedenken waar ik nu naar toe wil maar ja heb niemand om mee te gaan! Al die broke-ass-bitches hier ;) mn enige rijke vriendin is weg ;( Kijk er wel echt weer naar uit dat je terugkomt hoor! Nog een week of 7 toch? Die foto's echt fantatisch,je moet echt goed onthouden wat leuk is want ik denk dat ik ook zeker een keer die kant op vertek, want als ik het zo hoor is het mer dan de moeite waard! Mis je meid! Veel plezier nog en kijk uit naar je volgende berichtje! ga er nu eens in de twee weken echt goed voor zitten en lees dan alles in 1 keer, soort boekje echt leuk! Spreek je snel! take care en doe de groetjes aan bennie! Dikke Zoen lin

  • 15 Januari 2009 - 20:58

    Ife:

    Hey lieverds,
    hier ff snel een kus voor jullie. Geniet geniet geniet!
    liefs Ife

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vanuatu, Port Vila

Malou

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 13135

Voorgaande reizen:

02 December 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: